Alla inlägg under februari 2010

Av Mikaela - 28 februari 2010 22:22

orkar inte skriva något men tänker iallfall säga att imorgon börjar jag motiverings kursen som arbetsförmedlingen satt mig på. Det kan bli rätt bra!

ska snart sova. Lovar en bättre uppdatering imorgon. PEACE AND LOVE.

Av Mikaela - 27 februari 2010 10:31

GODMORGON!


Måste säga att jag har fått en ganska skön rutin sen jag övernattade hos Janssons. Somnar i lagom tid och vaknar i lagom tid. Härligt.

Igår var jag på arbetsförmedlingen på möte.
Jag ska iallfall börja på en kurs som ska höja motivationen att studera vidare, dessutom får jag förberedelser inför högskole provet och det behöver verkligen jag!

Så på måndag börjar jag  kursen, bättre att gå den än att ha praktik.

Dessutom börjar det rulla in små pengar från och med måndag, det är inte illa.

Hade en super snäll handläggare som trixade till det år mig, så idag är vi glad och imorgon är vi lite smått nervös. Ska väcka Johan nu och är tvungen att lägga in en bild på han när han sover:)

  


Av Mikaela - 25 februari 2010 15:06

Det kanske är lite av min dag idag!? vem vet.


Jag har bara sökt jobb hela dagen (okej då, lyckades duscha, käka frukost och vara social lite också.). Har ringt runt till olika förskolor och frågat om jobb.

Så kanske kanske har jag chans till två vikarie platser men det är inte helt säkert än. Nu ska jag ta en paus i jobb sökandet och njuta av den ensamma stunden jag har. Helen är på jobbet lika så Johan och Erland gick eller åkte nyss  iväg för att handla. Ikväll blir det teater, det blir liket som visste för mycket. Det är ju inte helt fel att gå på gratis teater på en torsdag kväll.

men nu ska jag stoppa ner något i magen,

 

PEACE AND LOVE.

Av Mikaela - 24 februari 2010 23:44

Lägger in en skön (natt)låt.

Jenny Wilson, min nya favorit!




Av Mikaela - 24 februari 2010 18:33

Lyckades få till ett mästerverk idag. Satt och målade hela dagen idag och lyckades med detta! en grön fin tavla, jag blev rätt nöjd med den.

jag har inget roligare att berätta. PEACE AND LOVE.



    

Av Mikaela - 23 februari 2010 11:03

Har ett mysterium att lösa idag.


Igår konstaterade jag att csn är inte lätt att hitta i sundsvall. Jag började med att kolla på hitta.se vart csn låg i sundsvall och den sidan sa att kontoret låg på kyrkogatan 3. Vi åker dit men istället hittar vi john bauer gymnasiet. Konstigt. Vi åker vidare och lämnar in papper på skatteverket och samtidigt frågar vi om damen som hjälper oss vet var csn ligger. Hon säger att dom flyttat bakom polishuset. Vi traskar dit och kommer in. Pratar med en tjej som jobbar där. Hon försöker hjälpa oss men säger till slut:

Tyvärr jag kommer inte åt den information ni behöver. Dessutom är vi huvudkontoret och vi hjälper bara invandrare. Men gå till kyrkogatan 3 där får ni den hjälp ni behöver.

Och vi svara med att tala om för henne att det kontoret  ligger inte där.

Det visar sig efter ett kort samtal att hon har ingen anning vart det andra kontoret ligger men önskar oss lycka till.


Anyway, vi lämnade inte papperna till soc men vi fick bakläxa på kontoutdragen, dom var för "gamla" så vi måste ta ut nya kontoutdrag idag.

Vi har det vi gör. PEACE AND LOVE.  

Av Mikaela - 22 februari 2010 16:36

En kort update.

Någon kanon helg kan jag inte direkt påstå att jag hade.

Fick magsjuka i lördags så låg och kräktes i en hink hela dagen. Sen senare på kvällen fick jag feber och dagen efter kände jag mig bara utslagen. Men idag är jag uppe på fötterna och mår ganska bra!


Jag och Johan har lämnat in alla papper till soc så hoppas på att utredningen kommer igång inom kort. Men ska vila lite grann sen ner och handla dagens middag! peace and love. 

Av Mikaela - 19 februari 2010 15:41

Jag har precis fått kanon braiga nyheter av A nkita. Men vad det är tänker jag inte säga för ajg vet inte om jag får göra det. Men jag blir iallfall jävligt glad.

Tack gode gud för att det finns så underbara människor som bara behöver skriva ett kort sms för att göra mig lycklig. LOVE.


  

Presentation


Hejsan! Mitt namn är Mikaela och kommer ifrån Härnösand (bor tillfälligt i sundsvall). Läs och bilda din egen uppfattning om mig. PEACE AND LOVE.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards